Monday 19 January 2015

C. P. Cavafy, December of 1903

 
fayum portrait


December of 1903
 
And  if I cannot speak about  my love
If I dont talk about your hair, your lips, your eyes
Still , your face I  keep within my soul,
The sound of your voice I hold within my mind
The days of September that rise in my dreams,
Give shape and colour to my words, my sentences
Whatever subject passes by whatever thought I utter.
 
  C. P. Cavafy

{    {    {   {    { 


Ο Δεκέμβρης του 1903

Κι' αν για τον έρωτά μου δεν μπορώ να πω -
αν δεν μιλώ για τα μαλλιά σου, για τα χείλη, για τα μάτια•
όμως το πρόσωπό σου που κρατώ μες στην ψυχή μου,
ο ήχος της φωνής σου που κρατώ μες στο μυαλό μου,
η μέραις του Σεπτέμβρη που ανατέλλουν στα όνειρά μου,
ταις λέξεις και ταις φράσεις μου πλάττουν και χρωματίζουν
εις όποιο θέμα κι' αν περνώ, όποιαν ιδέα κι' αν λέγω.

Κ.Π. Καβάφης

No comments:

Post a Comment